Liemers

Onze komende activiteiten zijn:

Op maandag 13 mei houdt Groei en Bloei – Liemers een extra lezing. Deze wordt gegeven door Willem Bowen (gemeente Zevenaar) en Nicole Otten (Waterschap Rijn/IJssel). De gemeenten Duiven, Westervoort en Zevenaar zetten zich in voor een klimaatvriendelijke Liemers. “Het klimaat verandert, ook het klimaat in de Liemers. Drogere zomers met lage waterstanden worden gevolgd door natte winters. Nicole Otten en Willem Bowen nemen ons mee in de klimaatveranderingen in de Liemers. Er is aandacht voor de veranderingen van de laatste decennia zoals meer droogte, extreme buien en invloed van rivierwaterstanden. Ook wordt kort stil gestaan bij wat gemeenten en waterschap gezamenlijk doen. Willem Bowen vertelt vervolgens hoe we de Liemers nog meer kunnen voorbereiden. Waar kan je in je eigen tuin mee beginnen. Hij legt uit waar je op moet letten en wat we gezamenlijk kunnen doen om de Liemers biodiverser en klimaatbestendiger te maken.

Deze presentatie wordt zoals altijd gehouden in Zalencentrum Staring, Grietakkers 3 te Zevenaar en start om 20 uur. De zaal is vanaf 19.30 uur open. De kosten zijn voor leden €4 en voor niet-leden €6,50 dit bedrag is inclusief entree, koffie/thee en een lot voor de loterij. Leden en niet-leden zijn van harte welkom.

- 22&23 juni - open tuinen weekend

- 14 oktober: volgt

- 11 november: Lotte Ballering geeft een lezing over de activiteiten van Stichting Landschapsbeheer