Liemers

Onze komende activiteiten zijn:

- 8 april - algemene ledenvergadering gevolgd door een lezing over bijen en biodiversiteit. De lezing wordt gehouden door Piet van Schaik.

Op maandag 8 april om 20.15 uur houdt Groei en Bloei Liemers een lezing die gaat over ‘het leven van de honingbij’.
De avond wordt verzorgd door een imker van de Imker Vereniging Liemers. In woord en beeld komen alle aspecten van het bijenvolk voorbij; hoe ziet een bij er uit, hoe gaat de spijsvertering, hoe komen er jonge bijtjes, hoe worden ze gevoerd, welke werkzaamheden in de kast en later buiten de kast moeten de bijen verrichten? Maar hier blijft het niet bij. We kennen de bijen als bestuivers van bloemen, als nectarhalers en stuifmeelverzamelaars. Hoe weet een bij de weg naar bloemen waar veel te halen valt. Alles wat je weten wilt over het leven van de honingbij komt deze avond aan de orde. Graag nodigen wij je uit om te komen!

- 20 april - TUIN(RUIL)MARKT
Gezaaid en plantjes over?
Zin in wat nieuws in de tuin?
Tuingereedschap dat al jaren in de weg staat?
Een tuinboek dat nooit meer gelezen wordt?

Op 20 april a.s. van 10.30 – 11.30 uur organiseert Groei & Bloei – Liemers weer een Tuin(ruil)markt!
 Of het nou om planten, kruiden, binnen/buitenpotten, zaadjes, vazen of tuinboeken gaat, alles wat met de tuin te maken heeft, kan op onze Tuin(ruil)markt ingebracht, weggegeven of geruild worden!
De Tuin(ruil)markt wordt dit keer gehouden aan de Heiliglandsestraat 6 in Groessen (aan de rand van Duiven).
Dus: duik de schuur in op zoek naar ongebruikte, dubbele spullen, kijk van welke plantjes je er toch echt te veel hebt en breng ze mee op 20 april!
 Alle spullen die overblijven, worden weer mee naar huis genomen.
Wij zorgen voor koffie en koek! Iedereen is van harte welkom, ookal heb je geen spullen om te ruilen. Kom gewoon langs en kijk wat je leuk vindt!

EXTRA LEZING: 13 mei presentatie; 'Weet van water' door Nicole Otten van Waterschap Rijn en IJssel en Willem Bowen van de gemeente Zevenaar.
Thema's die zij behandelen zijn waterbeheer in de Liemers en planten die tegen de droogte kunnen.

- 22&23 juni - open tuinen weekend

- 14 oktober: spreker Alie Stoffers;  met het thema 'Bollen in de border'

- 11 november: Lotte Ballering geeft een lezing over de activiteiten van Stichting Landschapsbeheer